پاسخ “شرر کنور تبریزی” به ماهرخ حافظی در رابطه با توهین و تهمت های مطرح شده

یاران ارجمندم در تحریریه سایت وزین باختر امروز، جنابان آقایان وحید فرخند خوی فرد، مهرداد سید عسگری، کیوان شکوری، مازیار شکوری گیل چالان

با درود سلام و تحیت

در سرآغار سخن مراتب تشکر خود را از شما یاران بابت کوشش های خستگی ناپذیرتان در راه آزادی، دموکراسی و ملی گرایی تحت لوای آرمان­های مصدق بزرگ و دوباره برافراشتن پرچم رسانه باخترامروز که تاکنون راهی خونین را در راستای حقوق ملت ایران طی کرده، تقدیم می­کنم.

در تاریخ سوم آبان ماه متنی سراسر دروغ و تو هین و تهمت به عنوان درخواست رسیدگی به انتشاری خبری منتشر شده در نشریه باختر امروز نوشته فردی بنام ماهرخ حافظی، در سایت باختر امروز منتشر شد، که یقین دارم اگر اخلاقیات رسانه­ای نبود و این متن به عنوان جوابیه یک انجمن گمنام برای سایت شما ارسال نمی­شد هرگز رهروان شهید دکتر سید حسین فاطمی چنین متنی را منتشر نمی­کردند، متنی که حداقل های اخلاق رسانه ای را هم رعایت نکرده و برخلاف ادعاهای گزاف نویسندگان آن بویی از اصول والای حقوق بشر و تصوف هم در آن نیست و خود حدیث مجملی است از مفصل عملکرد نویسندگان آن و آن انجمن کذایی. از آنجا که بدون هیچ دلیلی در متنی که در مورد فرد دیگری نگاشته شده از من، آن هم به شکل توهین آمیز و همراه با انبوهی تهمت ها نام برده شده، لذا از شما یارانم خواهشمندم این نوشتار را در پاسخ آن متن منتشر بفرمایید.

نویسنده متن مورد اشاره که اینبار خود را ماهرخ حافظی معرفی کرده فردی است که با اسم های متفاوت هر چندگاه یکبار در رسانه های فارسی زبان برای انتشار مطالب موهون در مورد مخالفان عملکرد جنال ساز مصطفی آزمایش در حوزه تصوف و درویشی ظاهر می­شود، ولی معمولا با نام هلن شهبازی فعالیت می­کند، این فرد مجری برنامه های ویدئویی سایت در تی وی و گوینده ویدئوهای اینفو صوفی است که این سایت بنام تصوف، به طور مشخص در جهت تخریب چهره بزرگان سلسله نعمت اللهی سلطان علیشاهی گنابادی و ایجاد تشنج در جامعه درویشی تلاش می­کند، از این فرد و نام و نشان اعلام شده­اش، هیچ سابقه­ای در جامعه دراویش موجود نیست و هیچ یک از دراویش ایران و اروپا این فرد را به عنوان یک درویش نمی­شناسند، تنها مطلبی هم که به نام این فرد در گوگل یافت می شود، مربوط به بازداشت فردی بنام هلن شهبازی از شاگردان آقای محمد علی طاهری رهبر عرفان حلقه است که با حفظ احترام ایشان و شاگردانشان باید بگویم قطعا یک درویش گنابادی به دلیل تضاد میان جهانبینی و روش ها نمی­تواند همزمان از پیروان عرفان حلقه هم باشد، همسر این فرد هم بنام آرمان اشکان شهبازی که به شهادت دراویش اروپا از نزدیکان مصطفی آزمایش است و حتی فارسی را با لهجه نادرست صحبت می­کند  و مدعی است در سفر یکی از مشایخ سلسله به اروپا مشرف و وارد در درویشی شده (در تصوف ورود به درویشی تنها توسط یکی از مشایخ سلسله و در مراسمی رو در رو امکان پذیر است) قطعا درویش نیست چون حسب استعلامات نام این فرد توسط هیچ یک از مشایخ سلسله ثبت نشده، این مقدمه باشد برای بطلان ادعاهای این فرد در مورد دراویش گنابادی.

ماهرخ حافظی در این مطلب ناگهان در حال پاسخگویی به مطالب برادر ایمانی ما، آقای علی سعیدی که سال هاست فعالیت رسانه­ای دارند و مطالب ایشان در سایت های خبری و رسانه­ای موجود است، با سوء نیتی عجیب نام چند نفر دیگر از جمله ایجانب را به میان می­کشد، فصل مشترک همه اسامی پیش کشیده توسط ایشان این است که به هر دلیل این افراد منتقد یا مخالف عملکرد مصطفی آزمایش چه در حوزه درویشی یا خارج از آن در حوزه رسانه ای و سایت های وابسته به آزمایش از جمله در تی وی و اینفو صوفی و… بوده­اند و این باعث کینه­ای شدید برای آزمایش و اطرافیان انگشت شمارش شده، در همین راستا ماهرخ حافظی مدعی است من، علی سعیدی و آقای پیمان عارف که یک فعال سیاسی شناخته شده هستند و اصلا درویش نیستند و قطعاً به دلیل بارها بازداشت و زندان، سوابق روزنامه نگاری و پیشینه طولانی فعالیت سیاسی، هم در ایران فردی شناخته­شده­تر از آزمایش هستند و هم اعتبار ایشان به عنوان یک کنشگر مدنی از آزمایش و تیم ایشان بیشتر است، ناگهان سر و کله­مان پیدا شده! این سخن آنقدر مسخره است که با یک جستجوی ساده در گوگل یاوه گویی این خانم و رئیس ایشان مشخص می­شود. البته باید تاکید کنم نام کوچک من شرر است، نه آنطور که ماهرخ حافظی از روی کینه می­نویسد شرور و این حرکت کودکانه خود نشان از عمق درک و فهم این فعالان حقوق بشر دارد.

حافظی مدعی است که آقای علی سعیدی به کرات از مجالس درویشی در ایران اخراج شده­اند، به مطالبی که در مورد آقای سعیدی و دیگران گفته شده، توسط خود ایشان پاسخ داده خواهدشد اگر صلاح بدانند، ولی جهت روشن شدن درجه و میزان دروغ های این خانم اجازه می­خواهم روی این مسئله باید تاکید کنم تا کنون حتی یک مورد دیده نشده فردی حتی غیر درویش از مجالس درویشی اخراج شود. از میلیون ها درویش گنابادی، حتی یک نفر نیست که چنین چیزی را دیده باشد و این گفته با اصول سلسله در تضاد است.

 حافظی البته در سمت منشی و حقوق بگیر مصطفی آزمایش، از او به عنوان حقوقدان برجسته و… که عمرخود را صرف مبارزه با جهل و خرافات کرده، نام می­برد و باید گفت که اصولا واژه حقوق دان را نمی توان به این راحتی برای هر دانش آموخته حقوق بکار برد، خصوصاً کسی چون آزمایش که حتی یک روز در عمرش فعالیت حرفه­ای یا دانشگاهی در حوزه علم حقوق نداشته، هیچ دانشگاهی او را به عنوان عضو هیئت علمی یا حتی مدرس نپذیرفته و موفق به قبولی در آزمون وکالت فرانسه و اخذ پروانه وکالت هم نشده و کل آنچه این فرد را به فعالیت حقوقی پیوند می­دهد غوغا گری­های شبه­حقوق بشری در چند رسانه است و برگزاری تجمعات خیابانی چند نفره. 

حافظی مدعی ارتباط من و گروهی دیگری که از آنها در مطلب اش نامبرده با اطلاعات سپاه، بنیاد مفید، اداره فرق ادیان وزارت اطلاعات و… می باشد، می­باشد، جدا از اینکه خوب اگر اسنادی در این مورد دارد، بسیار بهتر است بجای سر و صدا کردن، مستقیماً و سریعاً این اسناد را به دستگاه های امنیتی اتحادیه اروپا و کانادا ارائه دهد یا مدارک مورد ادعای خود را منتشر کند. پرسشی خطاب به ایشان مطرح می­شود این است که شما و گروهتان چطور و چگونه اینقدر در دستگاه های امنیتی ایران نفوذ دارید که از همه ی عوامل آنها اطلاع دارید و اسامی ایشان را می­دانید؟ روشن است که روش نادرست این خانم و همکاران ایشان چنین است  که متاسفانه هر کس انتقادی بر علیه مصطفی آزمایش کند پاسخ اینها وارد آوردن اتهامات و زدن برچسب­هایی است که آنقدر مسخره هستند که تنها می توان به حماقت و رذالت ایشان خندید.

در مورد تشنج­آفرینی­های مصطفی آزمایش در میان جامعه دراویش چند ماه پیش مطالبی از اینجانب در سایت محترم ایران گلوبال هم منتشر شده بود که در آنجا هم همین منشی آزمایش عینا چند مطلب حاوی اتهامات تکراری در پاسخ منتشر کرد، در آن زمان صرفاً بخاطر برخی مسائل داخلی جامعه فقری، انتشار این مطالب را شخصا متوقف کردم و آخرین مطلب من ایمیلی کوتاه به جناب کیانوش توکلی سردبیر محترم ایران گلوبال بود که ایشان به عنوان جواب به تهمت های این زن در سایت شان منتشر کردند.

ماهرخ حافظی جایی گفته عنوان فعال رسانه ای دراویش عنوانی جعلی است، پاسخ در مورد این عنوان را بر عهده عزیزی که استفاده کرده­اند، می­گذارم ولی باید گفت که استفاده از یک عنوان که هیچگونه ادعایی پشت سر آن نیست و شرح فعالیت یک فرد است، هیچ عیبی ندارد. اما قطعاً این امر که مصطفی آزمایش، بر خلاف تاکیدات مکرر قطب سلسله نعمت اللهی گنابادی و یگانه مرجع تصمیم گیری در سلسله، خودش را در رسانه ها به عنوان سخنگوی سلسله گنابادی معرفی می­کند، اقدام به جعل عنوان کردن است، لازم به یادآوری است که طبق دستور کتبی و عمومی دکتر تابنده ماذونین از مصاحبه با رسانه ها منع شده اند و این فقط مشتی از خروار سوء­استفاده­های مصطفی آزمایش از عنوان درویشی برای منافع شخصی است.

و در مورد ادعاهای نگارنده، مطلب منتشره در مورد واژه مولازاده تاکید پیرامون این مطلب مهم است، از آنجا که نویسنده ظاهرا درویش نیست و تصاویر منتشر شده از او هم در شبکه­های اجتماعی، نشانگر عدم پایبندی او به اصول تصوف است قطعا در این مورد اطلاعاتی ندارد، از آنجا که در مکتب درویشی، ما فقرا  قطب زمان را مولا خطاب می­کنیم، به تبع آن فرزندان اقطاب و فقط فرزندان، نه نوادگان را از روی محبت و احترامی که برای مقام والد آنها قائلیم، مولازاده خطاب می­نماییم ودر این مورد نوشته ها و فیلم های زیادی از مشایخ و بزرگان سلسله مانند شیخ المشایخ سلسله مهندس حاج سید علیرضا جذبی (ثابت علیشاه)، شیخ سلسله جناب آقای حاج یوسف مردانی (درویش صدقعلی)، تنها ماذون عام سلسله و نماینده آقای دکتر نورعلی تابنده در امور اجتماعی سلسله جناب آقای حاج حسینعلی کاشانی بیدختی و… موجود است. اصولا سخنان این بزرگان برای دراویش حجت است، نه سم پاشی رسانه ای یک غیر درویش و رئیس­اش در انجمن مثلا پاسداشت حقوق بشر، حتی شخصا تصویری از دست نوشته شیخ بزرگوار سلسله مرحوم آقای سید هبه الله جذبی را دارم و در صفحه اینستاگرام من هم منتشر شده که در سال ۱۳۶۱ به مرحوم حاج علی تابنده (محبوب علیشاه) و فرزند مرحوم حاج سلطان حسین تابنده (رضا علیشاه) اهدا شده و در آن ایشان با عنوان مولازاده خطاب شده اند، قطعا ماهرخ حافظی در آن سال چشم به جهان باز نکرده بوده و یا اگر هم کرده بود هنوز در گهواره بوده و رئیس اش نیز در آن سالها سودای برقراری دیکتاتوری پرولتاریا داشته مشغول تبلیغ اصول ماتریالیزم تاریخی بوده است. لذا استفاده واژه مولا زاده در سلسله ما چیز جدیدی نیست و این واژه برای نام بردن از همگی فرزندان اقطاب سلسله بکار می رود، از جمله جناب آقای دکتر رضا تابنده فرزند مرحوم حاج علی تابنده (محبوب علیشاه) قطب پیشین سلسله که از اواسط نوجوانی ساکن کانادا بودند و اکنون استاد برجسته دانشگاه و پژوهشگر در حوزه تصوف اسلامی هستند و اصولا بنا بر تربیت صوفیانه و شخصیت عارفانه ای که دارند از اینچنین بازی های رسانه ای و داخل شدن در مسائل سیاسی مطلقا دوری می­کنند. و با توجه به آنچه گفته شد فردی بنام ماهرخ حافظی یا هلن شهبازی یا..‌.و حتی شخص مصطفی آزمایش کوچکتر از آن است که بخواهد در مورد به کار گرفتن واژه مولازاده توسط دراویش اظهار نظر کند.

در اواخر کار تحریر این متن هم بیانیه ای خطاب به مصطفی آزمایش از سوی قطب سلسله جلیله گنابادی حضرت آقای حاج دکتر نورعلی تابنده (مجذوب علیشاه)صادر شد که به عنوان فردی که سال هاست درویش است و خانواده اش هم چندین نسل درویش بودند، برای اولین باری است که چنین چیزی را می‌بینم که ماذون اقامه نماز جماعتی با بیانیه عمومی و نه نامه شخصی توسط قطب توبیخ شود که این نشانه شدت تخلفات مصطفی آزمایش است، در این متن قطب سلسله با تکید بر اجازه مصطفی آزمایش که تنها شامل شرکت و اقامه نماز جماعت در مجالس درویشی است(که البته نامبرده مدت هاست در مجالس شرکت نمی کند و ترک نماز کرده) به او تذکر می­دهند از ایجاد اختلاف دوری کند و از تهمت زدن به دیگران دست بکشد و در آخر هم تاکید می­کنند که نامبرده از قرآن پیروی کند. به پیوست یک نسخه از بیانیه برای انتشار به سایت ارسال می­شود.

در پایان آرزومندم مصطفی آزمایش همانطور که منشی­اش در آن متن مثلا تهدید کرده، یکبار مردانه بر سخن اش بایستد و از تلون ذاتی و همیشگی خود دست بکشد و از شخص من به هر دلیلی که فکر می کند شکایت کند، زیرا بر خلاف آزمایش، سعی اینجانب بر این بوده که خصوصا در مسائل مربوط به جامعه فقری و دیگر انسان ها به آموزه های اخلاقی تصوف پایبند باشم فلذا برای مقدم شدن در شکایت از او و اطرافیان اش چون ماهرخ حافظی هنوز با محدودیت های طریقتی روبرو هستم.

با تشکر

شرر کنور تبریزی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.